Vecka 17 och golf

Golfsäsongen har börjat på allvar och jag har betalat in avgiften. Spelade 18 hål med K och Werner förra söndagen. Gick 3 över första men orkade inte in, 7 över andra nio. Totalt 80 slag. I torsdags sög det i golftarmen igen och jag gick en runda på niohålsslingan. Den tog bara 1h och 20min, perfekt efter jobbet. Under hela veckan har jag försökt att bearbeta Herman att hänga med ut på banan och i fredags stack vi ut och spelade 5 hål på niohålsbanan. Efter några hål kom han riktigt igång och tyckte det var ganska kul förutom på greenerna där många slag gavs bort. I lördags förmiddag åkte jag och barnen till rangen och slog lite. Bollautomaten var sönder så Folke fick komma och försöka fixa den men det gick inte men vi fick bollar ändå eftersom han hade nycklar så han kom in i maskinen. Herman filade på sin sving, den sitter väldigt bra måste jag säga. När han provade min Ping-putter istället för sin puttade han betydligt bättre. Där ser man vad materialet kan göra verkligen. Hoppas han får en nytändning för golf nu när golfträningen börjar på onsdag 18.15. Hedda slog med J-9 och gjorde det bra tycker jag. Envis som synden är hon ju så hon slår och slår. Det viktigaste för henne just nu är att lära sig att träffa bollen vilket hon oftast gör och att känna att hon är duktig på någon idrott vilket hon aldrig fått känna innan. Hennes träning börjar idag söndag. Herman skulle också varit med på denna men han har seriepremiär i fotbollen borta mot Landeryd. Hoppas det går bra. På eftermiddagen igår ändrade vi om i Hermans rum och satte in hans nya möbler som vi köpte på Jysk förra helgen. Vilket rum han fick plötsligt.
I måndags var vi i Ullared och shoppade. Efter blandad kompott i vagnen blev notan som vanlig ganska så stor. Hedda tyckte det bästa med resan var att äta chicken nuggets på Burger King innan vi skulle åka hem.

Dagens låttips: Alice Cooper-I'm eighteen (en riktig fena på golf samt musik)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0