Golfkurs

Igår var det Hermans första kurs i den ädla uthållighetssporten golf. Det visade sig tydligt att han måste ha nya längre klubbor. Som tur var fick hanlåna av Wibbe som också var där. Tack Wibbe! Man såg direkt vilken skillnad i längd det blev på slagen. Jag och pappa Wiberg fick oss ett gott skratt när vi lyssnade på killarna på greenen.

En kille frågade en annan:
- Hur gammal är du egentligen?
Den andra killen svarade:
- Jag är 12 ska snart fylla 13.
Den första killen replikerade med följande klassiker:
- Jag tycker jag känner igen dig. Har du varit med i en 70-talsfilm?

Hade detta varit sant hade ju killen varit ca. 40 år idag och ändå varit med i juniorträning inte dåligt.

Idag var vi och simmade med barnen i skolan. Det var livräddning på programmet. Herman tränar fotboll och Hedda tar det lugnt efter att ha varit uppe hos Werners och fikat i eftermiddag. Jag blev lite avundsjuk och stack och köpte tre chokladbollar och körde ner till svärmor och svärfar och drack kaffe. Svärfar skulle börja banta sa han eftersom hans syster och svärmor tyckte att han åt för mycket. Detta tror jag inte så mycket på! Farsan hade ringt sin brorsa Kenneth så nu bär det av till Haverdal snart och köpa lite golfgrejor.

Dagens låttips: Farsans val idag: Flamingokvintetten - Små nära ting

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0